onsdag 31 januari 2007

Patchouli

Det är bara att erkänna: Jag är ett stort patchoulifan! Började längta efter Angel redan igår kväll, när Prada började tona ut. Argumentet inför mig själv att ha en likartad doft idag var att jag ska jämföra de båda när Prada fortfarande är färsk i minnet. Fast egentligen är anledningen att jag bara längtade efter Angel!
Vad är då skillnaden? Angel innehåller inga blommor som Prada, utan frukter, kola och choklad. Prada är lättare (om vi nu kan tala om lätt i den här genren) citrusen i toppen känns mer än i Angel och mimosan är tydlig. Båda har den härliga, jordiga, patchoulibasen. Alltså: Angel är en mer "matig" patchoulidoft och Prada en lite spritsigare, blommigare dito.
För vidare läsning: Angel finns recenserad någon gång i början av december vill jag minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.