lördag 20 januari 2007

Dagens doft - Eau d'Hadrien

Mitt ynkliga flunsatillstånd fortsätter och jag känner egentligen inte dragning till någon doft. Tvingade dock på mig en som brukar fungera och som faktiskt kändes lite uppfräschande, nämligen Annick Goutals klassiska Eau d'Hadrien från 1981. EdH är egentligen en unisexdoft men för mig känns den mer som en dam cologne, de typiskt manliga citruscolognerna är på något sätt lite bittrare. Men allt är en smaksak och som jag tidigare pläderat: Man ska inte bry sig om hur tillverkaren kategoriserat en doft om man tycker om den och den passar bra.
EdH är en rund, varm, citrusdoft som tyvärr inte sitter så bra under dagen. Men så är det också en cologneliknande Edt. I toppnoterna sicillianska citroner, i mellanregistret även grapefrukt och cypress och i basen tränoter men även citrusnoten följer med här.
Sammanfattningsvis en fin sommardoft som det är synd att den inte har bättre hållbarhet under dagen. Fungerar även vintertid när man behöver något fräschare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.