onsdag 5 maj 2010

Dagens doft - En ovanliigt o-oudig oud, Aoud Red Flowers

Ovanligt kylslaget för att vara maj som jag minns det i alla fall. Har svårt att finna mig till rätta i vårdofter och har knappt försökt. Jag vill vara kvar i tätare och tyngre saker. Idag har jag burit Montales Aoud Red Flowers och fått spontant beröm från olika håll. Men själv känner jag knappt doften, undra vad det är för komponent som gör detta? Mysk kanske, det är tydligen är det en not som framkallar "doftblindhet" hos vissa. Ouden i Aoud Red Flowers är väldigt nedtonad och fint inmixad bland övriga noter. Ännu mer nedtonad än i White Oud. Kan det vara det? Dvs att jag föväntar mig något mycket kraftfullare bara för att det är en oud? Annars är huvudnoten något så pass originellt som tagetes, men en mjukk tagetsdoft inte så där skarp som den kan vara om man luktar på eller rör blomman. Aoud Red Flowers känns faktiskt som en röd doft så namnet är helt rätt valt.

Betyg: 4+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.