torsdag 26 april 2007

Dagens doft



Bild: Perfume Emporium .com

Kvicksilvret närmar sig +20 i skuggan och jag sätter på mig en tung doft som Diors träiga oriental Hypnotic Poison. Idag borde jag enligt all logik haft tex blommiga Remember Me, se gårdagens inspiration i http://blogg.expressen.se/parfumistansbilderbok/  .
Hur blev det så här? Jo, min vän "Mikaels Fru" skrev häromdagen att hon var sugen att köpa urdoften Poison från Dior. Det fick mig att tänka på (som jag skrev i kommentar), att hon nog skulle gilla HP eftersom hon också gillar Lolita Lempicka. Båda är träiga orientaler med tyngd, skapade av den skickliga näsan Annick Menardo. Faktum är att HP trots sin doftfamilj gör sig bra i det varma vädret. Träiga orientaler är i många fall inte lika söta som rena orientaler och klarar därför en ganska varm yttertemperatur.  HP sitter tämligen ofragmenterad över tolv timmar senare i varmt väder. Trä, kardemumma, vanilj, mandel, mysk, jasmin och mossa i en härlig mix. En nutida klassiker.
Jag har tidigare analyserat HP 8/2 2007 för den som vill läsa mer osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.