onsdag 6 december 2006

Körigt../Gårdagens doft

Igår råkade jag överdosera min Edt av Grand Amour från Annick Goutal ganska rejält. Det är en tung blomdoft med mycket hyacint i samt liljor, kaprifol, en del gröna noter och myrra. Måste ha fått för mig att jag höll i svagingen Eau d´Hadrien som man måste dränka sig i för att få någon effekt. Kändes inte så lyckat eftersom jag skulle på en BVC-träff med en massa bebisar. När vi sedan åt lunch spillde jag sås på min sprillans nya cashmeretröja som var ute och luftade för första gången. I morse kom så nästa krångel: en liggande mjölkförpackning på översta hyllan i parfymkylen hade läckt så där lite förädiskt så det var klet flera hyllor ned och hopklistrade parfymkartonger som gick sönder när jag slet i sär dem. Tur att det är flaskornas innehåll jag är ute efter och inte skalen. En gång havererade en surströmmingsburk i samma kyl och då var jag faktiskt rädd att det skulle tränga in molekyler i flaskorna, och det kanske det gjorde. Hela samlingen har kanske blivit för näsan (förhoppningsvis) omärkligt kryddigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.