måndag 26 april 2010

Utmaning eller bara lukta gott?

Varför bär du parfym? Bara för att lukta gott eller för att doften ska vara en utmaning eller både och?


Själv går jag mer och mer mot att doften måste vara en utmaning eller framkalla tydliga associationer eller bilder. Luktar den dessutom gott och minglar bra med min kroppskemi, då är det en doft som får högsta betyg.


Det finns förstås dagar då jag inte orkar med särskilt mycket intryck och bara vill lukta gott. Men de tillfällena blir allt färre och ofta tråkas jag ut av en doft som bara luktar gott. Dofterna måste ha något mer, att jag längtar efter dem eller ser fram emot nästa batalj med en doft som inte passar mig så bra men ändå är intressant, välkonstruerad och mångfassetterad. Bra dofter är enligt mitt förmenande just de dofter som utmanar, jag längtar efter och som ger associationer eller bilder och som är intressanta hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.