onsdag 6 juni 2007

Nationaldag i Det Stora Köpcentrumet

Kan verka som om jag fått solsting då delar av eftermiddagen tillbringades i Det Stora Köpcentrumet. En rad ärenden skulle uträttas och allt är under samma tak och säkert inte så mycket folk en sådan solig dag osv osv.
Tydligen tänkte landets Statsminister samma sak för på väg in möter undertecknad Fredrik Reinfelt med dotter och Säpo-folk. Kanske han också var där för inköp av "Croco-splash"? Sagerska har ju en liten trädgård. Och i de gamla kära hemtrakterna slipper han ju vara rädd för nya "splash-attacker".
Självklart undgick inte Fredriks, för dagen väldigt casual outfit, undertecknads granskande blick. Han bar en tjat, rätt urtvättad, orange T-shirt med en horisontalgående linje i grått (säkert svart från början) på ena sidan. Kanske en gammal kampanj t-shirt från alliansen turnén förra sommaren? Till detta smala beige bommullsbyxor med dragning åt kittfärg i lite sportigare modell. Dottern såg mer proper ut i en ljus sommarklänning. Nu ska jag inte kasta sten i glashus, undertecknad var heller inte särskilt representativ i en välanvänd ribbstickad linensamble.
Verkar ha bra radar för Sveriges statsledning/statsrepresentation just nu. Så fort jag rör mig utanför min vanliga lilla cirkel så springer jag på någon i toppskiktet. Idag Fredrik och för en månad sedan Daniel Westling (han kan väl nästan räknas in i statsrepresentationen, iallafall snart). Vem blir nästa? George Bush? Jag väntar med spänning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.