onsdag 27 oktober 2010

Kort om - Heure Exquise EDP (Annick Goutal)

I våras gjorde jag ett försök med att med några nyckelord beskriva en doft. Det fallerade tämligen omgående då dofter får mig att sväva ut. Nu ska jag försöka skärpa mig och göra några korta nyckelordsnoteringar när inspirationen faller på och jag har möjlighet. Detta under vinjetten "Kort om".

Först ut är klassikern HE från AG:

*Lökväxter i fuktig och varm jord efter ett försommarregn.
*En blommigare och varmare variant av gröna Silences från Jacomo.
*Håller ofragmenterad hela dagen. En riktigt ljuvlig handledssniffare.

Vad har du för doft idag och med vilka nyckelord/fraser vill du beskriva den?

4 kommentarer:

  1. Hej P.! Timman är sen... Dagens doft var Estee Lauders Sensuous.Varmt träig,soft,ambra,är mycket lik Chaos DK.Min number one.God natt.Mvh. Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Typiskt bra doft som fungerar för det mesta. Överhuvudtaget gör EL mycket bra dofter, ett kanske något underskattat märke som många förknippar med "medelålders amerikansk medelklasskvinna", och därför bortser ifrån./P

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också Sensuous. Har ni provat den nya versionen Sensuous Noir? Testade den som hastigast och funderar nu på om den är för lik originalet för att ett inköp ska kunna motiveras.

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta!
    Har inte testat Noir, bara läst att vissa gillar originalet bäst och andra Noir. Rent allmänt tycker jag att om man riktigt gillar och ofat använder en doft så gör det inget om man har en ganska snarlikt doftande variant också...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.