söndag 27 februari 2011

Söndagsnonsens

Ofta under söndagar börjar jag fundera över vilka dofter som kan vara aktuella för veckan som kommer. Ska jag ha ett tema och i så fall vad? Exempel: Trivseldofter, eleganta dofter, viss typ av ingrediens, viss doftfamilj, dofter för den aktuella årstiden, senaste proverna, oprovade prover, klassiker, ska jag prova ett visst märke, designerdofter, tantdofter, svåra dofter, dofter som jag associerar till en viss färg etc. Eller ska det helt enkelt vara fritt val? Onekligen krånglar jag till det ibland......

2 kommentarer:

  1. Hej Parfumista! Idag ställer jag undan alla tunga orientaler-trots kylan. Är så sugen på lättare fräschingar,men dom kommer inte fram än.Idag tar jag fram klassikerna:Stella,Burberry London,Champs-Elysees,Miss Dior Cherie m.m.dessa är för mig varken sommar eller vinterdofter,men funkar bra däremellan.Ha en fin söndag! Hälsningar ParfymAnna.

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Dofterna som du nämner är verkligen användbara, det är kanske är "användbara dofter" som ska bli veckans tema. Har faktiskt tänkt på, och känt ett sug efter, Miss Dior Cherie av och till den senaste veckan men inte använt den då det varit så kallt att jag tänkt att jag "bör" använda mörka dofter och orientaler ett tag till. Men och andra sidan är det så pass ljust ute att det faktiskt är dags att byta spår nu, annars blir det aldrig vår! Ha en bra parfymvecka//Parfumista

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.