torsdag 10 juni 2010

Sökandet efter vackra parfymer

March på parfymbloggen Perfume Posse skrev härom dagen ett sådant tänkvärt, roande och träffande inlägg om utvecklingsfasen efter steget den totala parfymbesattheten. Hon har funnit att då infinner sig fasen med sökandet efter de vackra parfymerna, inte de avvikande och spektakulära som på nivån innan. Tror att jag också nått denna fas, min totala förtjusning i vackra, klassiska, konstfulla dofter från Parfums de Nicolaï kan nog ses som ett tecken på detta. Men fortfarande vill jag förstås då och då lukta (för att citera March, fritt översatt) "krypta, champinjon, bläck, maskros, en nymixad drink, en dag på stranden ..."
Mer och mer dras jag åt de små, fina penseldragen (en finstämd akvarell) jämfört med de stora, yviga och grova (en vild, färgmättad olja). Det finns parfymer som mycket påminner om varandra men de kan befinna sig i varsin av de två kategorierna.
Verkar som om länkningar inte godkänns så tyvärr har jag fått ta bort den länk till det intressanta blogginlägget som jag först lade här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.