torsdag 1 april 2010

Vårofobi

Så är Påsken här! En av årets trevligaste helger tycker jag, våren i antågande, några extra dagar ledigt och allt det där....Men i år är det lite annorlunda, hade inte gjort så mycket om kylan hängt kvar ett tag till eftersom jag inte känner den minsta längtan efter vårdofter än. Nej, jag hänger fortfarande till stor del kvar i orientalerna som jag blivit så förälskad i igen under de kalla och snöiga månader som varit. Jag som trodde att jag tröttnat på orientaler efter i alla fall två vintrar då jag just inte känt någon draging till dem. Men i början av januari "tvingade" jag mig att börja använda dem igen och efter ett par dagar var jag helt fångad. Nu kan jag bara inte släppa varmt, mjukt, torrt, träigt, pudrigt, kådiga Imperial Opoponax eller den så meditativa medeltidsdoften Mecca Balsam. Och ska erkännas, i förrgår bar jag Opium. Men nu blir jag väl tvungen att släppa den för säsongen - eller kanske ska jag hoppas på ett litet snöoväder i april?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.