tisdag 5 juni 2007

Riktiga stilikoner!


Bild: Kongehuset.dk Steen Broogaard
När jag nu radat upp kändisar som inte jag fattar hur de kan benämnas STIL-ikoner, är det på sin plats att nämna några som jag håller högt inom stilens arena.
Konstigt nog har båda de damer jag tänker på genom giftermål fått en anknytning till Danmark. De tjusiga är: Kronprinsessan Mary och prinsessan Marie-Chantal.
Mary är som synes ovan till och med tjusig i casul outfit, just hemkommen från BB. I och för sig omges hon av tillrättalagda förhållanden, men stilen beror ju inte av det.
 

2 kommentarer:

  1. Jag googlade Mitsouko och hittade ett inlägg du skrivit. Jag är själv ägare av en flaska Mitsouko, är tudelad till doften, kanhända att den inte riktigt passar min hud och personlighet. Har många allergier som kanske spelar in dessutom. Men det är en intressant doft, inte att förneka, min första känsla var dock "sjukhus tidigt 1900-tal, eter, jod och annat" men den mognar på huden och de intrycken försvinner, blir mättade, och det märks tydligt att det är en exklusivare doft. Jag använder mig ofta av namnet Mitsouko när jag är på messenger eller vill vara lite anonym över huvudtaget.

    du hittar mig som cinnoberrose på bloggportalen.se ifall du vill se vad jag skriver om,
    ha en fortsatt bra kväll

    SvaraRadera
  2. Intressant med dina upplevelser av problematiska Mitsouko. Din beskrivning "sjukhus tidigt 1900-tal, eter, jod och annat" är verkligen talande. På mig fungerar den ändå bäst i toppnoterna, på dig verkar det vara tvärt om. Intressant det du nämner om allergier. Mitsouko är som bekant en chypre och den som läst mitt inlägg "Mossigt värre " vet att äkta chypres är kända för att framkalla allergier varför (förutom bristproblematiken med äkta vara) de ersätts med kemiskt framställda substitut. Förutsättningarna borde alltså inte vara så goda om man är känslig.
    Å andra sidan är jag inte allergisk och ändå "kraschar" Mitsouko på mig. Testade doften på min mamma som är "tant" och där havererade den också. Så det verkar heller inte vara åldersbetingat, att den skulle passa äldre, torrare hudtyper bättre.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.