torsdag 1 mars 2007

Romeo Gigli

Nu när det töar och och man hör fåglarnas senvinterkvitter börjar en liten dragning åt vår- och sommardofter göra sig gällande. En fin blomdoft som jag är sugen på är Romeo från Romeo Gigli. Den har en torr och osöt elegans som gör den ypperlig till vår- och sommarbruk. Kommer att recenseras under våren.
Min första flaska Romeo fick jag av X under tidigt nittiotal. Numera är jag inne på flaska nummer två vilket säger något om Romeo. Detta med tanke på hur jag "hattar runt" mellan olika dofter. Så är också X en parfymkunnig person med mycket god doftsmak, med känsla för vad som passar en viss person och som själv klär bra i ett brett spektrum av dofter. Det skulle vara spännande att se hur inriktningen i X:s doftgarderob ser ut idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.