söndag 11 februari 2007

Marinerade blommor

...luktar Shocking som jag använder en dag till idag. Det känns som  om tungt doftande rosor, narcisser, nejlikor har marinerats och sedan ligger inlagda i en lag. Jag tycker att doften är lite spännande men det tycker INTE mannen. Hans reaktion var "De luktar som pensionärernas förfest. Som om ett gäng glada pensionärer ska ut och slå sig lösa". "Är det med en sådan typ av doft du vill förknippas?".
Jag ser det inte som om att jag ska "förknippas" med doften om jag har den någon gång, väldigt sällan. Jag tycker det är kul att prova ovanliga dofter men tyvärr utstrålar de inte alltid rätt image. Det är en smäll jag får ta i botaniserandet i dofternas rike. Det tråkiga är förstås om jag just en dag då jag har en doft som inte passar så bra, träffar en person som jag inte träffar särskilt ofta. Den personen kan så klart få för sig att det är någon slags signaturdoft.
Sedan kan man ju ställa sig frågan om det bara för att det är en äldre dofttyp, ringer en klocka = pensionär hos vissa. Alltså att man inte kan ställa sig neutral och ta in själva doften bara för att man färgas av en viss föreställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.