lördag 27 januari 2007

Försöker bli vän med Bandit

Gör ett nytt försök att få Piguets kultdoft Bandit att passa. Läderchypren Bandit är skapad av Germaine Cellier 1944. GC är en av de tidiga, kvinnliga, stora näsorna. GC har skapat flera stora dofter, bla den underbara Fracas, också för Piguet, Vent Vert  och Jolie Madame för Balmain. Liksom inom de flesta andra genrer så dominerar även männen näsornas värld, även om kvinnoinslaget ökat också här på senare år.
Även om jag tycker att Bandit passar något bättre idag än när jag bar den tidigare, så smälter den inte in på rätt sätt. Den luktar som ögonskugga på mig, någon slags pudrig doft. Under pudret skymtar lädret men de ingår aldrig i en fulländad harmoni. Men på rätt person är jag säker på att den är superb!
För ytterligare info om Bandit läs mitt inlägg från den 12/11 2006 under rubriken Dagens doft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.