torsdag 11 januari 2007

Doftcocktail och ängrar

Det är lite kyligt pga väderomslaget så jag lindade just in mig i en pashmina som jag även använder som halsduk. En doftfontän slog emot mig när jag vecklade ut den. Känner särskilt en angenäm pepprig, gasig doft. Den kommer från Le Parfum som jag hade härom dagen. Även fragment av Mahogany som jag använde i förra veckan finns, liksom en gnutta Joop från igår.
Just det här att parfymerna sätter sig i kläderna är ett problem när man är doftoholic. Nu när det är så pass kallt känns det ganska riskfritt att vädra ullplagg utomhus men egentligen ska de vara -5 till -10 för att faran för kryp ska vara helt borta. Under sommaren törs jag inte hänga ut något i ull, men då används inte heller sådana plagg särskilt mycket.
Pälsängern är verkligen en gigantisk liten fiende. Jag har hur många skräckhistorier som helst om detta kryps framfart. Några av dem kommer jag berätta framöver.
Pälsängern dras dessutom till parfympartiklarna som sitter i tyget. Koftor och pullovers går ju an. De kan tvättas på ullprogrammet i maskinen. Jag skulle aldrig stå och handtvätta. Då är det värre med kavajer och deras krav på kemtvätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.