onsdag 20 december 2006

Minnen från ett kylskåp

Till dig som luktade på mina parfymer : Den aprikos/svarta förpackningen var Diors Dune en träig oriental med mycket vatteninslag som var så typiskt under tidigt nittiotal. Den påminner mig om tång, alg och vallmo. Den är en verklig favorit som jag måste prova någon dag igen. Den rosa/svarta var mycket riktigt Paris från YSL. Det är en verkligt fin doft med sina friska ros- och violackord, Det är en fräsch ros, inget gammalt instängt potpurri  (som i och för sig kan lukta bra i vissa dofter). För närvarande har jag bara en flanker av Paris, vårversionen från 2004 Paris Roses des Bois. Den är lättare och lite träigare samt har ett litet bärigt inslag också.
När det gäller fruktiga dofter, återkommer jag med ett inlägg lite längre fram. På rak arm rekommenderas Chanels Allure (som jag har på mig idag). Den är en fruktig blom-oriental som påminner mycket om Dune (fast D är träigare och vattnigare). Allure är doften man räcker sig efter när man inte vet vad man ska ha på sig. Den är alltid rätt, utom heta sommardagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.